Rabu, 22 Disember 2010

PAS Tak Yakin Diri Sediri


Dalam pakatan pembangkang yang terdiri dari PAS, DAP, PKR, mengikut sejarah parti tersebut PAS merupakan parti yang tertua di ikuti oleh DAP, Keadilan hanya berumur setahun jagung, dan kita tengoklah kekecohan yang berlaku dalam masyuarat rantingnya di beberapa tempat.

PAS yang di tubuhkan pada tahun 1951 bererti sudah berusia 59 tahun, sepatutnya PAS yang menjadi ketua kapada pakatan ini, tertapi sebaliknya diserahkan kapada PKR yang baru berusia 12 tahun, kalau usia itu bererti baru tahun enam sekolah baru ambil UPSR, sedang PAS dah lama lulus Univasiti.

Pas sudah melalui 13 kali pilihan raya termasuk pilihan raya pra kemerdekaan tahun 1955, PKR baru 3 kali iaitu 1999, 2004, 2008, Pas kena bertegas dalam hal ini jangan biarkan kepala di pijak, tengok tiba-tiba saja Anwar menawarkan DAP jadi TPM kalau menang nanti.

Seolah-olah Pas tidak menyumbang ke arah kejayaan, sebab itu lah Pas diangap hanya penumpang sahaja, oleh itu sedarlah ahli dan penyokong PAS, kembalilah bersama UMNO untuk menentukan masa depan Agama Bangsa dan Negara ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan